Nog een paar dagen..

Hebben jullie er ook zo’n zin in, of juist helemaal niet? Wij in ieder geval wel; Koninginnedag! Snuffelen bij alle kleedjes, op zoek naar verborgen schatten. (Maken jullie ook vooraf een lijstje met spulletjes die je heel graag zou willen vinden…?) Overal kraampjes met eten, iedereen in feeststemming. Muziek: kinderen met een blokfluit, viool of gitaar en grote podia met allerlei bands. Doet me ineens denken aan een terugkerend iets. Wij gaan ieder jaar met Koninginnenacht naar Utrecht en ieder jaar (behalve helaas afgelopen jaar) staat er in één van die straatjes in het centrum van Utrecht een geweldig bandje te spelen. Je hoort ze al op behoorlijke afstand, allerlei bekende en ook minder bekende rockmuziek die echt goed klinkt. Wanneer je ze ziet valt er ineens iets op; hun leeftijd. Het eerste jaar dat we ze zagen was de gemiddelde leeftijd van de bandleden een jaar of tien!

En dit jaar is het een extra bijzondere Koninginnedag! Of is het Koningsdag? Ik begreep vandaag op de radio dat het ’t allebei is. Nou ja, in ieder geval extra feestelijk. Gaan jullie kijken? Ik denk dat ik te druk ben met langs kleedjes lopen of spullen verkopen op mijn eigen kleedje. Ik weet ook niet of er schermen zijn hier in het dorp. We zullen het zien, en anders zie ik het ’s avonds wel.

jenbDrieëndertig jaar geleden stonden deze in de supermarkt (had je die toen al?), nu liggen ze op de kleedjes. Zullen de blikjes die nu in de winkel staan over dertig jaar ook weer op de kleedjes liggen? Ik hoop het wel, want dat betekend dat we nog steeds kleedjesmarkt hebben op Koningsdag!

One thought on “Nog een paar dagen..

  1. Oh ja ik verheug me ook op koninginnedag lekker rommelen in het stadspark in Maastricht. De kroning neem ik wel op (lijkt me slim om dat wel even op te nemen ;)).

    En ja ik hoop toch echt dat de komende koningsdagen hetzelfde blijven zoals nu, dat lekker rommelen en dat speciale sfeertje heeft gewoon wat.
    Heel veel plezier gewenst!
    Warme groetjes van Susan

Geef een reactie

