En toen…

In het 2012 en 2013 hebben wij drie Robin Magazines gemaakt. Vol overgave en zonder veel ervaring stortten Marjolein en ik ons vorig jaar in dit avontuur. We wilden graag iets doen met al het moois wat we voorbij zagen komen bij het Round Robin Project: rondreizende creatieve projecten. Dat werd een heus magazine. Esther sloot zich enthousiast bij ons aan en zorgde oa. voor de mooie interviews en gave teksten.

rm blog

En wat werden ze léuk, die Robins, we zijn er best een beetje trots op dat ‘we het geflikt’ hebben, dat het lukte om een prachtig magazine vorm te geven en te verkopen. Dat we alles zélf gedaan hebben, mét hulp van jullie, want jullie zorgden voor de onmisbare creatieve bijdragen die Robin Magazine juist zo leuk maakte! Dat wilden we ook graag: een podium zijn voor jullie talent.

Natuurlijk hebben heel veel geleerd. Het eerste nummer was een ramp om naar de drukker te krijgen- want HOE  moet dat?- en maakten we belachelijk lange dagen en werd het vaak nachtwerk. Gaandeweg, bij nummer 2 en 3 ging het allemaal wat makkelijker. De reacties logen er niet om: jullie vinden Robin Magazine ook een leuk blad om te lezen en vooral om inspiratie uit te halen. We verkochten er ook best veel, het eerste nummer is zelfs uitverkocht. Een heus collectersitem:)

Maar, en jullie voelen het al aankomen, er is ook een nadeel. De ongelofelijke hoeveelheid tijd die het kost om een magazine te maken. De kosten halen we er nét uit, maar verdienen doen we er niet aan.  En na het maken van 3 magazines begint dat op te breken. We hebben alle drie een drukke baan en dan is dit , hoe ontzettend leuk ook, toch een grote belasting. En dus:  gaan wij stoppen met het maken van Robin Magazine! Ahhhhh…Ja, sorry! Echt waar! Wat nu dan? En hoe met het met Robin Magazine? Tsjaa…dat houdt hier dus op.

We hebben ervan genoten, geleerd, zijn er door gegroeid. We hebben veel plezier gehad en waren soms o zo gefrustreerd- ‘Ik gooi NU de laptop het raam uit’! – als het weer eens niet ging zoals wij wilden. We gingen uit ons dak toen het allereerste nummer van de drukker terug kwam ( wat was tie mooi!!) en genoten van alle prachtige inzendingen. Ja, het was veel werk, maar wel mooi werk! Kortom we hebben er absoluut geen spijt van, maar nu is het tijd om afscheid te nemen en alle drie op onze eigen weg en manier verder te gaan.

fotoshoot Robin magazine 3 148

Hartelijke groet,  Marjolein, Esther en Kris

Benieuwd wat wij verder doen/gaan doen en hoe je ons kunt volgen?:

Esther:  Via  http://www.happyinred.blogspot.nl/ kun je Esther volgen bij haar creatieve uitspattingen. In haar Etsy winkel kun je leukste, homemade tassen e.d kopen, al dan niet op bestelling.  Ook op Facebook  en Pinterest is Happy in red actief. Daarnaast beheert Esther de website http://www.mooistestedentrips.nl/.

Marjolein:

Kris:  Ik blijf ontwerpen en dingen bedenken om mensen creatief te stimuleren en blijf ik de webwinkel http://www.bykris.nl  uitbreiden. Met mijn blog ben ik gestopt, maar via Facebook en Pinterest  kun je me nu ook volgen. Ik ben nu creatief redacteur (dankzij Robin Magazine!) bij verschillende Sestra producten zoals het Zomerboek en meerdere leuke projecten  die op stapel in samenwerking met Sestra.

 

27 thoughts on “En toen…

  1. Ja!! Ik wil hem zo graag hebben!! Ben al een poosje op zoek zonder resultaat. .. nu heb ik een ronde round robin mee gedaan en ben er zo dol op. Nu die klaar is ga ik snel weer een project zoeken omdat ik het knutselen zo mis!!!! En ik wil dolgraag ook het magazine hebben… liefs marcella

  2. Ooh wat jammer! Ik ‘ontdek’ het Robin Magazine pas net, door de beurs ‘Boergondische Sferen’ in Woudenberg. Het eerste nummer heb ik nog niet gelezen, zou het daarom gráág ontvangen, spreekwoordelijk verslinden, en daarna bewaren ter inspiratie.
    Maar dames, ondanks dat: heel veel succes met jullie eigen werkzaamheden. Heel begrijpelijk dat het niet meer uit kan hoor.

  3. Jullie machteloosheid herken ik wel…ook het doorzettingsvermogen…alleen mis ik mijn blije gezicht nog…ik heb nr 1 nog steeds niet gevonden namelijk….laten jullie mij smile-en???? 🙂

  4. Een spijtige maar zeer goed verstaanbare keuze van jullie.
    Nr1 heb ik nog niet gelezen. Zou geweldig zijn om deze te mogen verslinden. Veel succes met jullie verdere plannen.

  5. Dank jullie we voor de 3 super leuke robin magazines. Estjammer dat het nu sopt, maar ook heel begrijpelijk. Gelukkig ben ik in het bezit van alle 3 de nummers, en die zal ik goed bewaren. Het zijn toch 3 unieke magazines. En heel veel plezier en succes met al het andere wat jullie pad kruist. Liefs Melanie

  6. Ahhhh wat SUPER jammer dat jullie stoppen!! Ik vond het juist zo’n geweldig tijdschrift! Baluhh dat hoeveel tijd en geld niet in verhouding stond, dat heb je helaas vaak bij mooi gemaakte spullen met aandacht.
    Ik zou dolgraag een kans maken op dat laatste tijdschrift nummer 1 want baalde al zó dat het uitverkocht was!
    Veel succes met het vinden van een nieuwe weg!

  7. Ik wil de magazine nr. 1 zo graag dat alleen omdat ik ze dan compleet heb, en 3 is een mooi getal. Al zat ik al op de opdrachten van de 4de te wachten om weer aan deel te nemen, BALEN zeg maar blijf een trouwe fan van jullie en kom zeker weer een keer naar een workshop of meeting.

  8. Jammer, maar begrijpelijk! Overigens … ik heb nog een (extra) nieuwe nummer 1 thuis liggen, als ik er iemand (tegen betaling van de verzendkosten) blij kan maken dan hoor ik ’t wel via Kris!

  9. Gr een RoundRobinmagazine meer, begrijpelijk als ik je verhaal lees, wel enorm jammer…ik heb nr 2 en 3, ook prima inspiratie…nr 1 zou het natuurlijk compleet maken,

  10. Ach wat jammer dat jullie ermee stoppen. Ik heb ze met heel veel plezier gelezen en mijn bijdrage geleverd voor nr 2 en 3. Met andere woorden; nummer 1 heb ik nog niet dus ik zou deze graag willen!!!. Voor jullie, bedankt voor alles en het ga jullie goed 🙂

  11. Ja, die wil ik graag hebben, want ik vond het ontzettend jammer dat ik die niet meer kon krijgen. Ik heb jullie pas net ontdekt en nu gaan jullie helaas stoppen. Jammer, maar na het lezen van bovenstaande wel een begrijpelijke keuze. Heel veel succes met alles!
    Groetjes,
    Simone

  12. omdat ik 13 september jarig ben!! 😉 en super gek ben op het hele RoundRobin-gedoe, wat een uitvinding! Dus dat eerste nummer zou echt een geweldig cadeautje zijn om nog meer inspiratie uit te halen! 🙂

  13. ik zou heel graag nm 1 willen hebben, daar ik alleen maar nm 3 heb en net kennis heb gemaakt met Round ROBIN, kan ik wel wat nieuwe inspiratie gebruiken…

  14. Oh wat jammer dat jullie er mee stoppen. Heel erg begrijpelijk maar voor ons, lezers, wel jammer. Ik heb het pas in de zomervakantie ontdekt. Had toen nr 2 en 3 besteld en het zomerboek voor op vakantie. En jee wat was dat leuk (en zo leuk ingepakt, echt een cadeautje). Ik zou heel graag ook nr 1 hebben gewoon omdat het zo’n leuk blad is.

  15. Ow wat ontzettend jammer!!!! Ik keek al uit naar een 4de editie…
    Maar snap jullie beweegredenen helemaal en wens jullie dan ook allemaal heel veel plezier en wat neer eigen vrije tijd!! Tof om een creatieve baan te hebben, ik zie mijzelf daar ook wel in werken maar weet op de een of andere manier niet waar te beginnen (als psychiatrisch verpleegkundige). Afijn, nogmaals heel jammer!! Maar wie weet… Jullie hebben er nu van geproefd en dat zou zomaar eens heel fijn van pas kunnen komen voor een later vervolg 😉
    Lfs

  16. Ben nog ‘nieuw’ op de pagina snail mail en dus ook nog niet bekend met dit tijdschrift, maar gezien alle reacties lijkt het me super met deel 1 te kunnen beginnen!

  17. potverdikkie (sorry voor mijn taalgebruik) maar wat jammer!!! Maar ik zie dit nog wel als een kans om nog kennis te maken met jullie blad. Dan kan ik straks ook uit eigen (lees en kijk) ervaring zeggen hoe bijzonder mooi jullie blad is/was, want eigenlijk, ja, ben ik er nu al van overtuigt dat jullie een paar prachtige bladen hebben gemaakt.

    Succes met jullie bezigheden en er komt vast wel meer moois op jullie pad!

    Groetjes van Thea ten Brinke

  18. Jeetje, ben ik er net achter dat er een heus magazine is…stoppen ze ermee! Nou ja zeg! Maar inderdaad, er gaat ontzettend veel tijd in zitten, het is niet even alleen het opmaken, maar het perfectioneren kost minstens het dubbele aan tijd! Ik zou heel graag een exemplaar winnen van het Robin Magazine, mede doordat ik ontzettend veel inspiratie haal uit alle Round Robins, die rondgaan in een kringetje! Mensen, ga vooral door, ondanks de opstoppingen die meestal toch wel ontstaan…blijf doorgaan, het levert zoveel leuks op, en tsja, we hebben het allemaal druk, dus heb een beetje begrip voor het oponthoud.

    Dames, het ga jullie goed met jullie nieuwe uitdagingen. Ik ga ervan uit, dat dit ook helemaal goed gaat komen!

    Groetjes van Inge

  19. Als de roundrobin dames het blad toch kan blijven draaien doordat de prijs van het magazine een half keer duurder wordt zouden jullie hem dan kopen of dat je een vast abonnement hierop neemd zodat de dames zeker van de inkomsten zijn en er dus ook wat aan kunnen verdienen , willen wij dat ik wel want ik wil wel dat het magazine blijft jij ook !!!

Plaats een reactie